Over ons

Home » Over ons

In hartje Roermond, aan de rand van het Munsterplein, ligt ’t Paradies: hét ontmoetingscentrum voor jonge en oudere senioren uit Roermond en omstreken. ’t Paradies is een bruisend multifunctioneel centrum met een scala aan activiteiten. Hier ontmoeten verschillende generaties senioren elkaar en ondernemen samen activiteiten. Dat maakt het ontmoetingscentrum zo bijzonder. Naast tal van interessante activiteiten kunt u workshops bijwonen en leerzame en aantrekkelijke cursussen volgen. Maar u bent natuurlijk ook welkom om de krant of een tijdschrift te lezen, met een vers kopje koffie of thee en appelgebak.

In september 2000 opende ’t Paradies haar deuren met als algemene beleidsdoelstelling: ‘door een aanbod van activiteiten, aansluitend bij de wensen en behoeften, senioren ondersteunen in hun streven naar zelfstandigheid en maatschappelijke participatie.’
In 2015 werd het 15-jarig bestaan gevierd.  Festiviteiten rond het 20-jarig bestaan in 2020, konden vanwege COVID-19 niet doorgaan.

Thuisbasis
’t Paradies is tevens de thuisbasis voor heel veel verschillende organisaties. Zoals Service Gilde Roermond, Sportservice Roermond, Servicepunt Voor Senioren, Seniorenraad Roermond, het ouderenwerk van Wel.kom, Rubico, Vijf, et cetera. Deze organisaties organiseren geregeld activiteiten in ’t Paradies zoals informatiemiddagen en lezingen, presentaties en bijeenkomsten.

Vrijwilliger

Iets voor jou?

’t Paradies wordt nagenoeg volledig gerund door ruim 100 vrijwilligers die met veel passie de activiteiten organiseren en begeleiden, de horeca verzorgen, de receptie bemannen en ervoor zorgen dat ’t Paradies een fijne ontmoetingsplek is.
Wellicht is vrijwilliger bij ‘t Paradies iets voor jou? Vraag meer informatie aan over de mogelijkheden, of loop een keer binnen.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit onbezoldigde leden, waarvan de voorzitter, secretaris en penningmeester het dagelijks bestuur vormen. Het bestuur vervult een (pro-)actieve rol op de volgende gebieden:

  • bepalen en bewaken van de visie
  • bewaken van de kwaliteit van producten en diensten
  • onderhouden van contacten met de gemeente en verantwoording
  • onderhouden van contacten met de professionele krachten en vrijwilligers
  • beheer, onderhoud en inrichting van het gebouw
  • PR-beleid
  • vrijwilligersbeleid
  • regelmatig bespreken van exploitatiecijfers en voortgang jaarplan
  • opstellen en goedkeuren jaarplan en begroting
  • opstellen en goedkeuren jaarverslag inclusief jaarrekening

Ine van der Aa – voorzitter

Renée Sarton – secretaris

Henk in ‘t Zand – penningmeester

Noud de Ponti

Tiny Thomassen

 

Arno Janssen – manager

Diensten en werkgroepen

• Dienst Buffet
• Dienst Receptie
• Dienst Gastvrouw/gastheer
• Dienst Beheer

• Werkgroep Cultuur en Ontmoeting
• Werkgroep PR & Communicatie
• Werkgroep Vrijwilligers

Documenten